۱۳۹۸ آبان ۲۱, سه‌شنبه

خطای کادر پزشکی بیمارستان یاسوج و نبود تجهیزات استاندارد مرگ یک نوزاد را رقم زد

خطای کادر پزشکی بیمارستان یاسوج و نبود تجهیزات استاندارد مرگ یک نوزاد را رقم زد

خبرگزاری هرانا – یک نوزاد ۲۹ هفته‌ای در بیمارستان سجاد یاسوج که به صورت نارس به دنیا آمده بود، به علت خراب بودن دستگاه و عدم رعایت استاندارد‌های لازم توسط پرسنل این بیمارستان، جان خود را از دست داد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت که در این رابطه رئیس بیمارستان به دادسرا احضار شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود مدعی‌العموم به موضوع فوت نوزاد ۲۹ هفته‌ای در بیمارستان سجاد یاسوج خبر داد و گفت که پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است.
کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، در این خصوص گفت: با مقصرین این حادثه برخورد قانونی متناسب صورت خواهد گرفت و در این رابطه رئیس بیمارستان به دادسرا احضار شده است”.
بر اساس این گزارش، ماجرا از این قرار بود که یک نوزاد ۲۹ هفته‌ای به صورت نارس به دنیا آمده بود و برای ادامه حیات در بیمارستان سجاد یاسوج بستری شد تا با قرار گرفتن در دستگاه بتواند به وزن طبیعی رسیده و ادامه حیات بدهد.
روند ادامه حیات این نوزاد رو به بهبود بود تا اینکه به علت خراب بودن دستگاه، استفاده از دستگاه بخور برای نوزاد تجویز شد؛ اما متاسفانه به علت رعایت نشدن استاندارد‌های لازم، نوزاد از ناحیه سر، گوش، بازو و سینه دچار سوختگی شد و از دنیا رفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر