۱۳۹۸ آبان ۲۲, چهارشنبه

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان بوشهر

 اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان بوشهر


اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان بوشهر

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه، حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، در زندان بوشهر به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸، یک زندانی در زندان بوشهر اعدام شد.

هویت این زندانی “محمدحسین سلطانی، فرزند هیبت الله (بهمن یار)” توسط هرانا احراز شده است.

آقای سلطانی از حدود ۵ سال پیش به اتهام قتل شوهر خواهر خود بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.
یک منبع مطلع در خصوص اعدام آقای سلطانی به هرانا گفت: “آقای سلطانی از زمان بازداشت تاکنون در زندان بوشهر بسر می‌برد و صبح امروز پس از آنکه وی و خانواده‌اش نتوانستند رضایت اولیا دم را جلب کند، در زندان بوشهر اعدام شد”.
اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی نهادهای مربوطه اعلام نشده است.
بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر