۱۳۹۸ آبان ۲۸, سه‌شنبه



تجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه

خبرگزاری هرانا –  روز جاری، جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۸، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش دست به تجمع زدند.
کارگران معترض در خصوص علت حضورشان در تجمع امروز گفتند: “خواستار آن هستیم که شرکت مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تبدیل به سهامی عام شود تا ۴۹ درصد از سهام آن به کارگران واگذار شود. همچنین می‌خواهیم کارگرانی که اخراج شده‌اند، به کار بازگردند و قراردادهایشان تمدید شود”.
این کارگران افزودند: “به نظر می‌رسد که رئیس جدید سازمان خصوصی سازی هنوز نتوانسته به حواشی که حول این شرکت وجود دارد، رسیدگی کند. از این رو به صراحت از ایشان می‌خواهیم که به شهرستان شوش بیایند و با کارگران دیدار کنند”.
گفتنی است دور جدید اعتراضات هفت تپه از تاریخ ۱۳ آبان همراه با اعتصاب این کارگران آغاز شده است. کارگران معترض پیشتر مطالبات خود را دریافت معوقات مزدی، امنیت شغلی، بازگشت به کار همکاران اخراجی، لغو خصوصی‌سازی و لغو احکام صادره و تعقیب قضایی علیه کارگران و حامیان آن‌ها عنوان کرده بودند.
کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر