۱۳۹۹ شهریور ۸, شنبه

واکنش‌ها به حکم ۹ سال حبس برای قاتل رومینا اشرفی

 ارسال شده در  by zanan

رومینا اشرفی توسط پدرش به قتل رسید. حال مادر او می‌گوید برای همسرش تنها ۹ سال حبس بریده شده در حالیکه او خواهان قصاص است.Image

حکم ۹ سال حبس برای قاتل رومینا اشرفی بازتاب گسترد‌ه‌ای در فضای مجازی داشت.رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی می‌گوید رأی دادگاه همسرش ترس به جان او و خانواده‌اش انداخته است. او به خبرگزاری ایلنا گفته است: «من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.»

دختر ۱۳ ساله او رومینا اشرفی اول خرداد سال ۹۹ توسط پدرش به قتل رسید. ماجرای این قتل بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های داخل و خارج از ایران داشت و بار دیگر بحث قتل‌های ناموسی در ایران را به محافل عمومی کشید.

مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان آن‌زمان قتل رومینا را “بسیار هولناک و غیرقابل توجیه” خواند و وعده داد که “مجازات قانونی عاملان این جنایت توسط دستگاه قضایی با قاطعیت دنبال می‌شود.”

کبری خزعلی، سیاستمدار اصولگرا و عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان هم خواستار اشد مجازات برای پدر رومینا شد. او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «اگر دادستان متوجه جنبه عمومی جرم شود و تشخیص بدهد که جنبه عمومی جرم اثرگذار است، می‌تواند اشد مجازات را اعمال کند.»

خزعلی با اشاره به گفته‌های عموی رومینا که از قرار پدر رومینا را به قتل او تشویق کرده و گفته بود: «اگر تو سرپرستی زن و بچه‌های من را به عهده بگیری، می‌روم برای کشته شدن، ولی او را می‌کشم.» او خواستار مجازات نه تنها پدر بلکه عموی رومینا و همچنین مردی شده بود که رومینا با او فرار کرده بود.

بر اساس قانون مجازات اسلامی در ایران پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.

صدرو حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا که سر دخترش را با داس از بدن جدا کرد، واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخته است. .

آسیه امینی، فعال حقوق زنان در حساب کاربری خود در شبکه توییتر این حکم را کنار حکم ۱۶ سال زندان نرگس محمدی گذاشته که به جرم راه‌اندازی کمپینی مسالمت‌آمیزبرای لغو حکم اعدام پشت میله‌های زندان است.

مادر رومینا اشرفی خواهان تجدید نظر در پرونده و قصاص همسرش است. او می‌گوید خانواده همسرش در مدت اخیر بارها او و فرزندش را تهدید کرده‌اند و اگر همسرش قصاص نشود، “باید زندانی یا تبعید شود” چون در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

بهمن خاوری، مرد ۲۹ ساله‌ای که رومینا ۱۳ ساله با او از خانه گریخته بود، به دو سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر