۱۳۹۹ مرداد ۲۴, جمعه

حصار نیوز ؛ حکم سنگین زندان برای دو شهروند معترض ایرانی

 ارسال شده در  by zanan

به گزارش حصارنیوز ؛شهین خاکپور و ارشیا نقوی انارکی، دو شهروند معترض ساکن شهرهای شیراز و بندرعباس با حکم «دادگاه» انقلاب کرمان هر یک با ۱۸ سال حبس تعزیری روبرو شده اند .

در متن دادنامه صادره در خصوص دلایل صدور این حکم به مطالب این افراد در فضای مجازی و گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان استناد شده است.این شهروندان هر یک از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره گروههای مخالف نظام» با ۱۰ سال حبس، «عضویت در گروههای مخالف نظام» به ۵ سال حبس، «توهین به سران نظام» به ۲ سال حبس، «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس در مجموع یک به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۹ در شعبه ۱ «دادگاه» انقلاب کرمان برگزار شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس در خصوص هر کدام قابل اجرا خواهد بود.

بر مبنای گزارش منابع شهین خاکپور در تاریخ ۷ خرداد ۹۸ زمانی که برای دیدار با خانواده خود از شیراز به کرمان رفته بود، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شیراز منتقل شد. خانم خاکپور مدتی بعد با اتمام مراحل بازجویی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. او نهایتا به دلیل ابتلا به بیمار قلبی در مردادماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.آقای نقوی نیز مدتی پیش از خانم خاکپور توسط ماموران اطلاعات سپاه در بندرعباس بازداشت و مدتی بعد به زندان کرمان منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۷ مردادماه امسال در جلسه «دادگاه» با صدور قرار آزاد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر