۱۳۹۹ مرداد ۲۴, جمعه

هاجر سعیدی به پنج سال حبس محکوم شد

 ارسال شده در  by zanan

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه هاجر سعیدی، توسط دادگاه انقلاب سنندج به پنج سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم شد. بر اساس این حکم وی باید هر چهار ماه یک بار خود را به اداره اطلاعات سنندج معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کردپا، روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹، هاجر سعیدی به پنج سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم سعیدی، روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” برگزار شده و دادگاه وی را به عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون، شرکت در تجمعات غیرقانونی و ارتباط با فعالین کارگری متهم کرده بود.

بر اساس حکم صادره توسط دادگاه، هاجر سعیدی باید هر چهار ماه یکبار خود را به اداره اطلاعات سنندج معرفی کند.

هاجر سعیدی در تاریخ ۲۸ خرداد سال جاری پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج به زندان این شهر منتقل شده بود.

روز چهارشنبه ۴ تیرماه، هاجر سعیدی با تودیع قرار کفالت از زندان سنندج آزاد شد.

این فعال حقوق زنان در آستانه روز جهانی کارگر نیز به اداره اطلاعات سنندج احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در شهریورماه ۱۳۹۷، در پی جان باختن شریف باجور و ۳ فعال محیط زیستی دیگر، هاجر سعیدی به همراه هفت تن دیگر در شهرستان سنندج به دنبال برگزاری مراسم برای ‌آن‌‌ها، بازداشت و از بابت اتهام «اخلال در نظم» مورد تفهیم قرار گرفته بود. وی همان روز با تودیع قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر