۱۳۹۹ مرداد ۱۸, شنبه

اجرای حکم اعدام یک زن جوان در مشهد

سحرگاه یکشنبه ۱۲مرداد حکم اعدام یک زن جوان در مشهد به اتهام «قتل» به اجرا درآمد.اجرای حکم اعدام یک زن جوان در مشهد
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، به نقل از خبرگزاری رکنا، سحرگاه یکشنبه ۱۲مرداد حکم اعدام یک زن جوان در زندان مشهد به اجرا درآمد. این زن به اتهام «قتل عمد» در ۲۲خرداد۱۳۹۳ بازداشت وبه اعدام محکوم شده بود.
این زن جوان بنام مهری و ۳۲ ساله بوده است.
مهری در دادگاه اظهار داشت که قتل غیرعمد بوده است و او چنین قصدی نداشته، با اینحال بیدادگاه «جمهوری اسلامی» حکم اعدام او را صادر کرد.
ادامه رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صورت گرفت و مهری به «قصاص نفس(اعدام)» محکوم شد. رای صادره با اعتراض متهم روبه رو شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴۷دیوان عالی کشور ارجاع شد.
با اینحال «قضات» دیوان عالی پس از مطالعه دقیق پرونده، ‌رای صادره را مطابق «موازین قانونی و شرعی» دانستند و رای به تایید قطعی آن دادند.
با تایید حکم، این پرونده برای اجرای حکم به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازگشت تا اینکه در سپیده دم یکشنبه ۱۲مرداد۹۹ با دستور «قاضی محمدرضا دشتبان» (معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به اجرا در آمد. اجرای حکم شوم اعدام در حضور و با نظارت «قضات اجرای احکام» و با حضور دیگر «مسئولان ذیربط» انجام شد.
شایان ذکر است در حکومتی که حرف آخر را چوبه دار و قوانین «شرع عقب مانده و قرون وسطایی» می زند، اجرای حکم اعدام یک زن جوان در رسانه ها تبلیغ شده و با عنوان «درس عبرت» خوانده میشود.
این درحالیست که نه قضات قاضی هستند و نه دادگاهی برای رسیدگی به جرائم وجود دارد، و باز همه اینها در حالیست که فسادی که همین حکومت و «قضات» آن در جامعه ایجاد کرده اند ریشه اصلی تمامی جرم و جنایتها می‌باشد.
قاضی حسینی (قاضی ویژه قتل عمد ) در تصویر صحنه بازسازی قتل دیده میشود
به این ترتیب و با احتساب اجرای حکم اعدام این زن جوان، آمار اعدامها در قضاییه آخوندها از ابتدای سال جاری ۱۳۹۹، دست کم ۹۸نفر میباشد.
این درحالی است که بسیاری از احکام اعدام بصورت مخفیانه اجرا میشود و در هیچکدام از رسانه ها اعلام نمی شود؛ بنابراین آمار حقیقی اعدامها از این عدد بسا بیشتر است.
کانون حقوق بشری نه به زندان- نه به اعدام، اجرای حکم شوم اعدام را تحت هر عنوان و با هر بهانه‌ای محکوم دانسته و مسبب تمامی جرم و جنایتهایی که در کشورمان صورت میگیرد را حکام فاسد و دیکتاتور حاکم میداند. همانطور که بیش از ۱۲ میلیون نفر از سراسر ایران و جهان فریاد زدند اعدام نکنید، و خواهان لغو فوری اعدام شدند؛ ما نیز خواهان لغو حکم اعدام در ایران هستیم.
خانم دیانا الطحاوی، معاون خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در مورد مجازات اعدام در ایران گفت:
«ما صدور و اجرای مکرر مجازات اعدام توسط مقامات ایرانی را قویاً محکوم می‌کنیم. آن‌ها با این عملکرد، کشور ایران را در مقام شرم‌آور دومین مجری بزرگ اعدام در جهان قرار داده‌اند. هیچ توجیهی برای استفاده از این مجازات به غایت بیرحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز وجود ندارد و ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که آن را برای همیشه منسوخ کنند.»
همچنین بر اساس ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر هيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه، ضد انسانی يا تحقيرآميز قرار گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر