۱۳۹۹ شهریور ۷, جمعه

درگیری وحمله به زهرا صفایی در زندان توسط زنان زندانی اجیر شده وزارت اطلاعات

 

زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین توسط زنان زندانی اجیر شده وزارت اطلاعات مورد حمله و ضرب و شتم واقع شده است.درگیری وحمله به زهرا صفایی درزندان توسط زنان زندانی اجیر شده وزارت اطلاعات

بر اساس اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، صبح امروز پنجشنبه ۶ شهریورماه، زندانی سیاسی زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین مورد تهاجم دو زن اجیر شده توسط رییس زندان واقع شد.

این زنان که دست آموز و اجیر شده وزارت اطلاعات هستند به عمد وارد بند زنان شده اند تا زمینه درگیری و ایجاد تنش و ضرب و شتم زندانیان سیاسی زن را فراهم کنند.

زندانی سیاسی زهرا صفایی پیشتر نیز و در تاریخ ۲۴خرداد۹۹ یکبار دیگر در زندان قرچک ورامین از طرف چند زندانی اجیر شده وزارت اطلاعات مورد تهدید به حمله و قتل قرار گرفته بود.

سایت جوانه ها در خبری که در تاریخ ۳۱مرداد۹۹ منتشر کرد نوشته بود بر اساس خبرهایی که در روزهای گذشته از درون زندان به بیرون درز کرده، تهدید امنیتی و جانی برای زنان زندانی سیاسی بالا رفته است.

در این خبر آمده بود: «عوامل زندان به هر نحو ممکن دنبال سربه نیست کردن زندانیان سیاسی هستند؛ یا از طریق بیماری و بخصوص کرونا و یا از طریق عوامل اجیرشده خودشان. به همین دلیل جان زنان زندانی سیاسی در جهنم مخوفی به اسم قرچک ورامین یا همان کهریزک دوم به شدت در خطر است و آنها هیچگونه امنیت جانی ندارند.»

خانواده های زندانیان سیاسی در زندان قرچک، نگران سلامت و امنیت جانی عزیزان خود هستند و از عموم ارگانها و نهادهای حقوق بشری خواستار دخالت فوری برای نجات جان این زندانیان شده‌اند.

در این زندان اصل طبقه‌بندی و تفکیک جرایم رعایت نمی‌شود و برخی اعضای خانواده زندانیان سیاسی، شرایط اسفناک آن را با بازداشتگاه کهریزک مقایسه و از آن به کهریزک دوم یاد کرده‌اند.

وضعیت در این زندان به حدی غیر قابل تحمل است که بسیاری زندانیان عادی در آن دست به خودکشی میزنند از جمله یک دختر جوان بنام منیره بهرامی حدودا سی ساله درتاریخ۳۰تیر۹۹ دراین زندان خودکشی کرد. او خود را در سرویس حمام و دستشویی این بازداشتگاه مخوف با شال به دارآویخت و جان باخت


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر