۱۳۹۹ مرداد ۱۲, یکشنبه

۲ ماه بازجویی و سلول انفرادی برای یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان

یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان دو ماه است که در سلول انفرادی در زندان دولت آباد اصفهان و تحت شکنجه به سر می برد.۲ ماه بازجویی و سلول انفرادی برای یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان

بنا به اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، جمعه ۱۰مرداد۹۹، یک شهروند اهل اصفهان به نام یلدا امامدوست ۴۷ ساله روز ۱۱ خرداد ماه ۹۹ توسط مأموران اطلاعاتی در منزل شخصی‌اش دستگیر شد.

خبرها حاکی است که این زندانی، مدت ۲ ماه است که در زندان دولت آباد اصفهان زیر بارجویی و در سلول انفرادی محبوس است.

خانم امامدوست، پیش از این نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، بازداشت و چند ماه زندانی بوده است.

گفتنی است که یلدا امامدوست از قهرمانان ورزشی دو استقامت در اصفهان است.

شایان ذکر است نظام «جمهوی اسلامی» هیچ ارزش و اهمیتی برای نخبه ها و قهرمانان کشور قائل نیست، برخی از آنها را تحت نام فرار مغزها مجبور به ترک کشور کرده بطوریکه مانند مریم میرزاخانی در غربت جان می دهند، برخی در هواپیمای اکراینی هدف موشک سپاه پاسداران قرار میگیرند، برخی مانند علی یونسی و امیرحسین مرادی صدها روز کنج سلولها میمانند، برخی مانند مهدی خسروی (ملی پوش بوکس ایران) مجبور به کولبری می شوند و برخی نیز مانند یلدا امامدوست قهرمان ورزشی دو استقامت در اصفهان زیر شکنجه و بازجویی و در سلول انفرادی انداخته میشوند.

ما خواستار حسابرسی از مسببان این ظلمها در حق مردم ایران و بخصوص نخبه ها و قهرمانان کشورمان هستیم.

ما همچنین خواستار توقف احکام حبس و شکنجه و بازجویی برای شهروندان هستیم. این احکام نقض ماده ها و قوانین عرفی بین المللی است از جمله ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر که میگوید:‌ هيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه، ضد انسانی يا تحقيرآميز قرار گيرد.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، خواهان محاکمه سران این حکومت خونریز و پایان دادن به این ظلم و ستم مضاعف در حق مردم ایران بخصوص نخبگان و قهرمانان ملی کشورمان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر