۱۳۹۸ آذر ۱۹, سه‌شنبه

دو زندانی در زندان کاشان اعدام شدند

 

خبرگزاری هرانا – بامداد امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه، ۲ زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، در زندان کاشان اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۸، روح‌الله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان از اجرای حکم اعدام دو زندانی در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از محکومین از اتباع کشور افغانستان بود، افزود: “احکام این افراد در دادگستری کاشان صادر و پس از طی مراحل قانونی به تایید دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور رسیده بود”.
دهقانی افزود: “تلاش‌ های دادستانی و مسئولان زندان کاشان برای جلب رضایت از اولیای دم جهت جلوگیری از اجرای حکم به نتیجه نرسید و سرانجام سحرگاه روز جاری حکم اعدام این زندانیان در زندان کاشان به اجرا درآمد”.
بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر