۱۳۹۸ آذر ۱۸, دوشنبه

صدور حکم شلاق برای یک متهم در دزفول

 

خبرگزاری هرانا – رئیس اداره پارک ملی دز در شهرستان دزفول از صدور حکم قضایی برای یک متهم به “حیوان آزاری” در این شهرستان خبر داد. بر اساس حکم صادره، متهم به تحمل ۷۴ ضربه شلاق و نیز ۶ ماه تبعید به شهرستان دلفان محکوم شده است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتاً استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸، رضا قپانچی‌پور، رئیس اداره پارک ملی دز در شهرستان دزفول از صدور حکم قضایی برای یک متهم به “حیوان آزاری” در این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره پارک ملی دز گفت: “بعد از انتشار فیلم آزار و اذیت یک قلاده سگ و تظاهر به عمل حرام در فضای مجازی تحقیقات برای شناسایی فرد متخلف در دستور کار قرار گرفت”.
قپانچی‌پور افزود: “پس از گذشت سه روز متهم بازداشت و با شکایتی با این موضوع در دادگاه شهرستان دزفول تنظیم شده بود، درنهایت قاضی پرونده حکم قضایی را صادر کرد”.
رئیس اداره پارک ملی دز افزود: “طبق حکم قضایی صادره، متهم پرونده علاوه بر محکومیت به تحمل ۷۴ ضربه شلاق، به شهرستان دلفان برای مدت ۶ ماه تبعید شد”.

لازم به اشاره است که کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتاً استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر