۱۳۹۸ آذر ۲۶, سه‌شنبه

گزارشی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرجخبرگزاری هرانا – اواسط ماه جاری یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام “قتل” همسرش به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از جوان آنلاین، رسیدگی به پرونده از تیر ماه سال ۹۴ با مرگ یک مرد به نام کامران در بیمارستان که با اصابت چاقو در یک درگیری خانوادگی به قتل رسیده بود در دستور کار پلیس تهران قرار گرفت.

پس از بازداشت همسر مقتول، وی به قتل اعتراف کرده و توضیح داد: “ پنج‌سال قبل در حالی که ۱۶‌ساله بودم با کامران ازدواج کردم. ما هر دو در شهرستان زندگی خوبی را شروع کردیم تا اینکه مدتی قبل شوهرم برای کار به تهران آمد و من همراه او شدم. از آنجایی که او ابتدا خواستگار دختر خاله‌ام بود کم‌کم به رفتار‌ها و تلفن‌های او در تهران مشکوک شدم. شوهرم تازه از طریق تلفن همراهش عضو شبکه‌های اجتماعی شده بود و دائم سرش به گوشی‌اش گرم بود و کمتر به من و دختر یک ساله‌ام توجه می‌کرد و همین موضوع باعث شد به او مشکوک شوم و کم کم زندگی رو به سیاهی رفت تا جایی که هر چند روز یکبار با هم درگیری و کتک کاری داشتیم”.
وی ادامه داد: “روز حادثه هر چقدر با گوشی‌اش تماس گرفتم جواب نداد و گوشی‌اش را خاموش کرد و در نهایت پس از سه‌ساعت به خانه آمد. ابتدا با شوخی خواستم پیامک‌های گوشی‌اش را چک کنم، اما به من اجازه نداد و در ادامه به زور می‌خواستم گوشی‌اش را بگیرم که با هم درگیر شدیم و مرا کتک زد. خیلی عصبانی شدم و به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم تا او را بترسانم و در حالی که پشتش به من بود چاقو را به طرفش پرتاب کردم که ناگهان به طرف من برگشت و چاقو به سینه‌اش فرو رفت. پس از این با اورژانس تماس گرفتم و شوهرم را به بیمارستان رساندیم، اما شوهرم به خاطر خونریزی شدید فوت کرد.
متهم پس از صدور کیفرخواست در شعبه‌۱۰‌کیفری یک استان تهران با تقاضای اولیای‌دم به اعدام محکوم شد و رأی دادگاه توسط شعبه‌۳۲ دیوان عالی کشور تایید شد.
در نهایت سحرگاه چند روز قبل متهم در زندان رجایی‌شهر با حضور اولیای‌دم اعدام شد.

لازم به ذکر است هرانا روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه در گزارشی از اعدام دستکم ۴ زندانی از جمله دو زن با اتهام “قتل” در زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر