۱۳۹۸ دی ۸, یکشنبه

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک متهم به “قتل” پس از تائید در دیوان عالی کشور به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، پرونده یک متهم به قتل با درخواست والدینشان مبنی بر اعدام برای اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران رفت.

رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۲۷ مهر سال ۹۴ و با تماس مأموران بیمارستان یافت آباد در خصوص مرگ مشکوک دختر جوانی آغاز شد.
با اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. دختر جوان در خانه‌ای در شهرک ولیعصر مجروح شده و پس‌از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.
مادر مقتول در تحقیقات اولیه گفت: روز گذشته پسرم مرتضی از کمپ ترک اعتیاد فرار کرد و به خانه آمد. بعد شروع به مصرف ماده مخدر شیشه در خانه کرد. ناگهان بی‌دلیل با دخترم آتنا درگیر شد و چند ضربه چاقو به او زد. سریع دخترم را به بیمارستان رساندیم، اما او جانش را از دست داد.
با شناسایی هویت متهم به قتل، با دستور سجاد منافی آذر، بازپرس ویژه قتل تهران، تحقیقات تیم جنایی برای دستگیری پسر فراری ادامه یافت. درنهایت تیم جنایی موفق شد متهم را در یک کمپ ترک اعتیاد دستگیر کند. پسر ۲۶ ساله در تحقیقات به قتل خواهرش اعتراف کرد و گفت: از هفت سال قبل به ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کردم. چند ماه قبل با اجبار خانواده به کمپ ترک اعتیادی در چیتگر رفتم؛ اما از آنجا خسته شده و فرار کردم. بعد از فرار به خانه آمدم و سه گرم شیشه مصرف کردم که حالم بد شد. برای بهتر شدن حالم چند قرص اکستازی خوردم، اما از حالت طبیعی خارج شدم. عصر با خواهرم درگیر شدم و با چاقوی ضامن‌ داری که در جیبم بود، ضربه‌ای به گلو و سینه‌اش زدم. بعد هم از ترس فرار کردم.
با اعتراف متهم و با توجه به درخواست اولیای دم برای اعدام پسرشان، قضات دادگاه کیفری او را به اعدام محکوم کردند همزمان با تأیید حکم از سوی دیوان عالی کشور سرانجام پرونده این جنایت برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد تا متهم بزودی پای چوبه دار برود.
بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر