۱۳۹۸ دی ۱۳, جمعه

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران همزمان با رهایی از اعدام ۵ زندانی

 

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه، یک متهم در تهران توسط شعبه دهم دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد. بنابر خبری دیگر ۵ زندانی در استان های البرز، خراسان جنوبی، فارس و کرمان که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. همچنین رئیس کل دادگستری استان کرمان از بخشش ۱۴ زندانی محکوم به اعدام در جیرفت طی ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از صدا و سیما، روز پنجشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۸، یک زندانی محکوم به اعدام در زندان فردوس واقع در استان خراسان جنوبی از چوبه دار رهایی یافت.
مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان جنوبی ضمن اعلام این خبر گفت: “این زندانی محکوم به اعدام که مردی ۲۸ ساله است، از سال ۹۵ تاکنون به اتهام قتل عمد در زندان به سر می‌برد و صبح امروز پس از طی مراحل قانونی و تأیید استیذان حکم اعدام، آماده اجرای آن بود”.
وی افزود: “اولیای دم مقتول، صبح امروز هنگام اجرای حکم، پای چوبه‌ دار ضمن اعلام رضایت به او حیاتی دوباره به او بخشیدند”.

رهایی از اعدام یک زندانی در لامرد

به گزارش مهر، با گذشت اولیا دم، یک زندانی در زندان لامرد واقع در استان فارس که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، از مرگ رهایی یافت.
بر اساس این گزارش، پرونده قضایی «جاسم زارعی»، شهروند اهل اخند بوشهر که متهم به قتل«مسعود کریمی»، شهروند اهل لشکان لامرد شده بود، طی ۱۹ سال با مراحل قانونی و تأیید مقامات قضائی کشور، منجر به صدور حکم اعدام شد.
در حالی که طی چند سال اخیر اشخاص متعدد حقیقی و حقوقی موفق به اخذ رضایت از اولیای دم نشده بودند،در نهایت با تلاش‌های شورای شهر لامرد و سایر بزرگان، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام وی گذشتند.
لامرد یکی از جنوبی ترین شهرستان‌های استان فارس است و در فاصله ۳۷۴ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

رهایی از اعدام سه زندانی در استان البرز

به گزارش عصر ایران، سه خانواده البرزی ضمن اعلام رضایت، از اجرای حکم اعدام صرف نظر کردند.
در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز، با حضور اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها، ۳ خانواده البرزی با حضور در ندامتگاه کرج از اجرای حکم اعدام گذشتند.
طی این جلسه همچنین با موافقت مسؤولان ذیربط، حکم آزادی ۶۶ زندانی جرائم غیرعمد به ایشان تحویل شد.

رهایی از اعدام ۱۴ زندانی در جیرفت

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان کرمان از بخشش ۱۴ زندانی محکوم به اعدام در جیرفت طی ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد.
یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: “طی ۹ ماهه گذشته با اقدامات شورای حل اختلاف ویژه زندان و با همکاری دادستان و مقامات قضایی، ۱۴ مورد رضایت محکومین به اعدام در زندان جیرفت داشته‌ایم که از این تعداد ۶ نفر آزاد و مابقی نیز در شرف آزادی هستند”.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش رکنا، روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۹۸، یک متهم به قتل توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.
بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده در اسفند ماه سال ۹۶، با وقوع یک فقره قتل مقابل صرافی یکی از خیابان های نزدیک بازار تهران کلید خورد. از طریق فیلم های ضبط شده در دوربین مداربسته صرافی، متهم که هویت وی «شاهین» عنوان شده، شناسایی و بازداشت شد.
«شاهین» هفته گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی خواستار صدور حکم اعدام شدند.
متهم طی این جلسه گفت: “سال‌ها قبل چوپان بودم اما برای گوسفندانم چوپانی گرفتم و به تهران آمدم که با «فرشید» که صاحب صرافی بود آشنا شدم. من دلار می‌خریدم و می‌فروختم تا اینکه یک بار ضرر کردم. همان موقع تصمیم گرفتم به شهرستان برگردم و بار دیگر گوسفند بخرم اما فرشید از من خواست تا پول هایم را دلار بخرم و به او بدهم. او سرم کلاه گذاشت و ۱۰۰ هزار دلار از من گرفت و فرار کرد”.
وی ادامه داد: “به همین دلیل سراغ دایی‌اش هوشنگ رفتم و از او خواستم با خواهرزاده‌اش صحبت کند که پول هایم را بدهد اما او مخفیگاه فرشید را لو نمی داد. آخرین بار برای ترساندن هوشنگ به او شلیک کردم اما من واقعا قصد کشتن او را نداشتم. من قتل را قبول دارم و می‌دانم اشتباه کرده‌ام”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر