۱۳۹۸ بهمن ۳, پنجشنبه

محکومیت قطعی یک زندانی سیاسی کرد به اعدام


به گزارش حصارنیوز ؛ روز شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، «محی الدین ابراهیمی»، شهروند کرد اهل یکی از روستا های اشنویه برای بار دوم از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.وی در زندان ارومیه در حبس به سر می‌برد.

بر اساس حکمی که به «محی‌الدین ابراهیمی» ابلاغ‌ شده ،وی برای بار دوم با اتهام «بغی» از سوی قاضی «علی شیخ لو»، رییس شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده است.
منابع حقوق بشری کردستان متذکر شده اند : «صدور این حکم در حالی صورت گرفته که در مردادماه سال گذشته نیز این زندانی سیاسی در همین شعبه به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود. این حکم پس از اعتراض این زندانی سیاسی به شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور ارجاع و به دلیل «نقص تحقیقات» حکم اعدام صادره نقض و مجددا به شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده بود.»
محی‌الدین ابراهیمی ۱۲ آبان‌ ٩۶ در اثر تیراندازی نیروهای سپاه مستقر در پاسگاه مرزی ”بیمضرتە“ اشنویه بشدت مجروح و سپس بازداشت شد.وی پس از زخمی شدن به یک بیمارستان در ارومیه منتقل و بدون تکمیل دوره درمان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه منتقل و با اتهام “همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت.
آقای ابراهیمی در سال ۸۹ نیز به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» بازداشت و بعد از ۱۴ ماه حبس در زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر