۱۳۹۸ شهریور ۱۰, یکشنبه

یک گروه زنده گیری پرندگان در زنجان و دو متخلف منابع طبیعی در آستارا بازداشت شدند

طی روزهای گذشته ۶ شکارچی که در مراتع استان زنجان اقدام به زنده گیری ۱۰۳ قطعه پرنده کرده بودند، بازداشت شدند. از طرفی دو متخلف منابع طبیعی در آستارا بازداشت و مراجع قضایی معرفی شدند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه روزهای گذشته یک گروه زنده‌گیری پرندگان در زنجان دستگیر شدند، گفت: ۱۰۳ قطعه پرنده در زنجان از این شکارچیان کشف و ضبط شده است.

اسماعیل قلی زاده با اشاره به اینکه متخلفان ۶ شکارچی بودند، افزود: متخلفان غیر بومی بوده و دارای پروانه شکار از استان آذربایجان شرقی بودند، اما شکار آنها در زنجان غیر مجاز بوده است
وی همچنین گفت: این گروه اقدام به زنده‌گیری پرنده در مراتع روستای چورزق واقع در جاده بیجار می‌کردند. از این شکارچیان ۱۰۳ قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به جدیت انجام می‌شود.
دو متخلف منابع طبیعی بازداشت و به دادگستری آستارا معرفی شدند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از دستگیری دو نفر متصرف و متخلف منابع ملی و معرفی آنها به محاکم قضایی این شهرستان خبر داد.
نسرین غزنوی گفت: اراضی تصرف شده توسط یکی از متهمان در محدوده روستای ویرمونی آستارا به مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بود و عصر روز گذشته، به تخریب سازه های غیر مجاز و آزادی آن اقدام شد.
وی افزود: همچنین روز گذشته نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، مقداری الوار از نوع توسکا را از ارتفاعات بخش لوندویل این شهرستان کشف و به اداره حمل کردند.
غزنوی ادامه داد: نیروهای حفاظتی در ارتباط با تخلف های یاد شده، دو نفر را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی آستارا معرفی کردند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر