۱۳۹۸ مرداد ۱۳, یکشنبه

شیراز؛ آیا فاجعه پلاسکو تکرار خواهد شد؟

آتش‌سوزی در هتل آسمان موجب شده تا نگرانی‌هایی درباره تکرار فاجعه پلاسکو این بار در شیراز ایجاد شود،مسئولان نیز می‌گویند که جوانب احتیاط را رعایت و تا شعاع ۵۰ متر محل معابر،ساختمان‌ و هتل‌های اطراف را تخلیه کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، از آغاز این حادثه،‌ تیم مدیریت بحران استانداری فارس در محل حاضر بوده است و ساعتی قبل نیز عنایت الله رحیمی استاندار فارس با حضور در محل، از روند خاموش کردن آتش سوزی هتل آسمان بازدید کرد.
حوالی ساعت ۱۱ امروز شنبه این هتل دچار حریق شد و اکنون نیز به دلیل حرارت زیاد در طبقات زیرین و احتمال ناپایداری سازه، دستور تخلیه کامل ساختمان‌ها و معابر اطراف آن صادر شده است.
این تصمیم ساعتی پیش و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران استانداری فارس که در محل حادثه برگزار گردید صادر شد.
آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد.
در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بطور کامل فرو ریخت.
ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند.
آنچه که حادثه آتش سوزی هتل آسمان شیراز را با ساختمان پلاسکو متمایز می کند، نبود نیروهای انسانی در مقطع کنونی در این هتل در حال حریق است. 
برای شیراز؛ آیا فاجعه پلاسکو تکر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر