۱۳۹۹ مرداد ۱, چهارشنبه

سخنگوی قوه قضاییه : ما گوشمان به امپراطوری رسانه‌ای بدهکار نیست اینها ربات و یک عده ناآگاه بودند

​۳۱ تیر,۱۳۹۹

سخنگوی قوه قضاییه در آخرین موضعگیری در رابطه با پرونده سه محکوم به اعدام از بازداشت شدگان آبان ۹۸ گفت: «در فضاسازی‌های اخیر، عوامل متعددی وجود دارد. برخی از این عوامل، عناصر ضد انقلاب و جریانات معارض و امپراطوری رسانه‌ای دشمنان انقلاب و نظام هستند که اصلا گوشمان به حرف آن‌ها بدهکار نیست. ذیل این گروه، اصلا کسی وجود ندارد؛ ربات‌ها هستند که ارزشی بعنوان جایگاه رسانه‌ای ندارند؛ منتهی اعداد و ارقام را بالا میبرند. عده‌ای از این افراد هم ناآگاهانه به این جمع پیوستند».

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۳۱تیر۹۹، بدنبال میلیونی شدن هشتگ #اعدام_نکنید در ایران و سراسر جهان و بعد از یک گام عقب نشینی قوه قضاییه در پرونده سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان۹۸، سخنگوی قوه قضاییه به صحنه آمد و ضمن اهانت به مردم و زدن مارک ناآگاهی و ربات خواندن مردم گفت: «در فضاسازی‌های اخیر، عوامل متعددی وجود دارد. برخی از این عوامل، عناصر ضد انقلاب و جریانات معارض و امپراطوری رسانه‌ای دشمنان انقلاب و نظام هستند که اصلا گوشمان به حرف آن‌ها بدهکار نیست. ذیل این گروه، اصلا کسی وجود ندارد؛ ربات‌ها هستند که ارزشی بعنوان جایگاه رسانه‌ای ندارند؛ منتهی اعداد و ارقام را بالا میبرند. عده‌ای از این افراد هم ناآگاهانه به این جمع پیوستند».

اسماعیلی نتوانست به قدرت مردم اشاره نکند:

اسماعیلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر فضای رسانه‌ای در تصمیم قضات در این زمینه موثر است گفت:‌« قبل از اینکه فضای رسانه‌ای در این حد گسترده شود، اعلام کردیم که راه‌های قانونی برای اعاده دادرسی وجود دارد. البته در مورد اینکه نتیجه چه خواهد بود، پیشداوری نمی‌کنیم و عادت کرده ایم به دور از هیاهو و جنجال و توجه به فضاسازی تصمیم قضایی بگیریم.»

تاکید سخنگوی قوه قضاییه بر قساوت و شقاوت بدور از عدالت:

سخنگوی قوه قضاییه گفت: «در برهه‌های مختلف دشمنان سعی کردند به بهانه‌های مختلف برای کشور و جامعه قضایی فضاسازی کنند و اکنون هم در این فضا بستری را مهیا دیدند که این اقدام را انجام دهند؛ اما گوش ما به این حرف‌ها بدهکار نیست. ما صلابت و اقتدارمان در برخورد بر مبنای قانون، حق و عدالت است و هیچ موضوع دیگری در اراده ما اثر گذار نخواهد بود».

اعتراف قوه قضاییه به بازداشت بیگناهان در اعتراضات آبان۹۸ و از میان برداشتن در برابر هرکسی که امنیت نظام را به خطر بیندازد:

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: «برخی از کسانی که در جریان اغتشاشات توسط پلیس بازداشت شده بودند، وقتی معلوم شد صرفا جزو معترضین بوده اند، در حداقل زمان آزاد شدند؛ اما دستگاه قضا با اغتشاشگران و کسانیکه امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند، ناموس مردم را دچار رعب و وحشت می‌کنند، اموال عمومی را به آتش می‌کشند و جرایم خشن انجام می‌دهند،(بخوانید هرکس که امنیت نظام جمهوری اسلامی را به خطر می اندازد) تعارف ندارد».

حرف آخر در مورد پرونده سه متهم بازداشت شده در آبانماه۹۸:

غلامحسین اسماعیلی افزود: «در این پرونده هم تقاضای وکلای محکومان برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارائه شده و دیوان هم درخواست آن‌ها را از حیث بررسی تجویز یا عدم تجویز اعاده دادرسی پذیرفته است. تصمیم دیوان عالی کشور بعد از مطالبه پرونده و بررسی مستندات و اوضاع و احوال پرونده اتخاذ و اعلام خواهد شد که آیا اعاده دادرسی رد یا تجویز می‌شود. اگر اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شود، پرونده در دادگاه دیگری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد».

نتیجه:

آنچه واضح ومبرهن است اینکه بیش از ۱۱ میلیون اعتراض به حکم اعدام جوانان، موجب شده است که قوه قضاییه نتواند به راحتی این جوانان بی گناه را اعدام کند و حالا که این موضوع رسانه ای و جهانی شده است قوه قضاییه شتابزده به صحنه آمده و صورت خودش را با سیلی سرخ می‌کند.

خاطر نشان میکنیم که در هشتک میلیونی اعدام نکنید بسیاری از رؤسای جمهور و وزرای کشورهای مختلف و سازمانهای حقوق بشری جهانی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ان لیند وزیر امور خارجه سوئد ، یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک ، سازمان عفو بین الملل و بسیاری دیگر شرکت داشتند، و سخنان قوه قضاییه نظام ولایت فقیه یک تهمت آشکار به مردم ایران و جهان است.

این رسم دیکتاتورهاست که مردم را با القابی همچون خس و خاشاک و ربات و ناآگاه و …. خطاب کرده و بر اعمال جنابتکارانه خودشان سرپوش بگذارند اما نهایتا تومارشان توسط همین مردم درهم پیچیده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر