۱۳۹۹ فروردین ۱۷, یکشنبه

بجای رسیدگی تهدید شده‌ایم

عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی، فعال مدنی و نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، محبوس در زندان زنجان، ، طی نامه‌ای که روز دوشنبه یازدهم فروردین‌ماه 1399منتشر شده ضمن شرح حال نامناسب خانم محمدی نوشته است: «من و پدر نرگس بارها با شرایط غیر استاندارد زندان زنجان، اعلام نگرانی کرده و بجای رسیدگی تهدید شده‌ایم.»مـرتضـا on Twitter: "عذرا بازرگان(مادر نرگس محمدی): از مبارزه با ...
نرگس محمدی روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد ودر اردیبهشت ۱۳۹۵، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۶ سال زندان محکوم شد. ۱۰ سال به دلیل فعالیت در کمپین گام به گام تا لغو مجازات اعدام (لگام) و شش سال بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام.»
وی چندی پیش همراه با ضرب و شتم به زندان زنجان منتقل شده بود و با پرونده سازی جدیدی با شکایت غلامرضا ضیایی، رئیس زندان اوین مواجه وتفهیم اتهام شده است.
متن نامه عذرا بازرگان،مادر نرگس محمدی به شرح زیر است:

“چندروزیست نرگس سرفه‌های شدید می‌کند دچار سوزش گلو و درد قفسه سینه شده است در ۱۵روز اخیر بخاطر وجود ساس در بند زنان ۴بار بطور شدید سم پاشی شده و زندانیان ساعاتی از روز در هوای سرد در حیاط نگه داشته شده و شب اتاق‌های سمپاشی شده، در اناق ۲۰متری که نرگس و همبندی‌هایش زندگی می‌کنند فاقد تهویه و پنجره می‌باشد، دخترم بعد از آمبولی ریه، دچار ضایعه شدید ریوی شده و تحت نظر دکتر متخصص و از اسپری تنفسی استفاد می‌کرد، طبیعی است که در شرایط کنونی دچار مشکل تنفسی شده باشد، من و پدر نرگس بارها با شرایط غیر استاندارد زندان زنجان، اعلام نگرانی کرده و بجای رسیدگی تهدید شده‌ایم. دخترم در سلول‌های انفرادی به بیماری‌های متعدد مبتلا شده و در ۵سال اخیر زندان، سه بار تحت عمل جراحی‌های سنگین قرار گرفته است و در این سال‌ها فقط یک بار به مرخصی سه روزه آمده است. رفتار با دخترمان ظالمانه، غیرانسانی است. نگران جان دخترمان هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر